Os conhecimentos dos guardiões dos modos de ser – teko jára, habitantes de patamares de existência tangíveis e intangíveis e a produção dos coletivos kaiowá e guarani
DOI:
https://doi.org/10.20435/tellus.vi44.745Palabras clave:
kaiowá ha guarani, arandu ára rehegua, gestão territorialResumen
kóa ko kuatia jehai pyre oĩ pype arandu oñembohesa mondo va’ekue mba’éichapa kaiowá ha guarani ko MS pegua oipyhy arandu omopu’ã haguã pehẽgue teko joja, upéa hina arandu rapo he’íva ichupe ava reko ymã guare. Péa pe arandu rapo oñeñapytĩ hina mba’e kuaa rehe mba’éichapa ojejapo te’ýi ha teko. Oguãhẽ jave karai kuéra omoĩmba va’ekue peteĩ michĩ ete tekoha pyahúpe, upépe tendota kuéra ogueru heta mba’e pyahu ñande reko pe, omoinge upéicha mba’e pyahu teko jojápe, ko’ãga oñehenóiva ava reko pyahu. Upéicha, Ñanderu oipyhy mba’e kuaa ñande arandu etégui voi hesakã, omoambue ha imbarete haguã opa mba’e pyahu ouva hina tekoha michi ha ka’aguy opáva renondépe. Ñanderu akóinte omopu’ã pehẽgue tekohápe, teko jára rupive, ogueroguapy haguã jevy nande reko ymã guare.*
*Texto traduzido para o guarani.
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